Volg de officiële nascholing bij het boek ‘Technisch lezen in een doorlopende lijn’, dat werd verkozen tot Beste Onderwijsboek 2020 door de LBBO.
Stel je eigen teamscholing samen op basis van onderstaande modules. Voor een duurzaam resultaat en goede verbinding met de dagelijkse praktijk in de klas, vul je de teamscholing aan met lesobservaties en feedbackgesprekken. Ook krijgen een duurzame implementatie en borging aandacht middels een samenwerking met onderwijskundig leiders en leraren.
Je kunt het belang van geletterdheid beschrijven, je weet wat onder technisch lezen wordt verstaan en hoe hier schoolbreed aan gewerkt kan worden op basis van hoge verwachtingen en gebruikmakend van effectief gereedschap in de taalkring of leesles.
Na een gezamenlijke teamstart leer je in deze onderbouwbijeenkomst meer over beginnende geletterdheid, de opbouw van een goede taalkring (1/2) en leesles (3) en de overgang van 2 naar 3 komt aan bod. Je leert hoe je samen in deze beginjaren van het basisonderwijs kunt zorgdragen voor een goede leesstart en een doorlopende lijn.
Na een gezamenlijke teamstart leer je in deze midden/bovenbouwbijeenkomst meer over voortgezet technisch leesonderwijs en de mogelijkheden waarop je hier vorm aan kunt geven. Je leert hoe je goede keuzes maakt voor een effectieve lesopzet en hoe je samen met je collega’s een doorlopende lijn in aanbrengt en voldoende leeskilometers realiseert.
Voor een duurzaam traject wordt er tijdens vervolgbijeenkomst(en) aandacht besteed aan:
Deze onderwerpen kunnen in afstemming met de school, al dan niet gecombineerd met elkaar, in teambijeenkomsten aan de orde komen zodat gezamenlijk diepe en stevig onderbouwde kennis wordt opgebouwd binnen het team en goede keuzes voor het leesonderwijs kunnen worden gemaakt.
Wij verzorgen ook lezingen voor besturen, stichtingen en interne academies. Op zoek naar individuele nascholing? Kijk dan op de website van Onderwijsdesk: individuele nascholing.