Rekenen

Volg de officiële nascholing bij het boek ‘Effectief rekenonderwijs op de basisschool’.

Stel je eigen teamscholing samen op basis van onderstaande modules. Voor een duurzaam resultaat en goede verbinding met de dagelijkse praktijk in de klas, vul je de teamscholing aan met lesobservaties en feedbackgesprekken.

1

Visies op rekenonderwijs: realistisch versus traditioneel

Je kunt de verschillen omschrijven tussen realistisch en traditioneel rekenonderwijs en op basis daarvan je eigen didactische visie verwoorden en onderbouwen.

2

Effectief rekenonderwijs in de klas

Je kunt beschrijven hoe een effectieve rekenles er uitziet in de dagelijkse lespraktijk.

3

Omgaan met verschillen: zwakke en sterke rekenaars*

Je kunt het omgaan met verschillen effectief organiseren in de rekenles.

*Let op: deze module komt inhoudelijk grotendeels overeen met EDI – Omgaan met verschillen.

4

Het belang van automatiseren*

Je kunt het belang van geautomatiseerde rekenkennis beschrijven en beschikt over kennis om dit effectief vorm te geven in de rekenles.

*Let op: deze module komt inhoudelijk grotendeels overeen met EDI – De kracht van herhaling.

5

Context- en verhaalsommen

Je beschikt over didactieken om deze sommen te onderwijzen.

6

Effectief rekenonderwijs in de school

Je kunt omschrijven hoe je effectief leiding geeft aan het verbeteren van de rekenlessen binnen je eigen school.

Marcel Schmeier is de auteur van Expliciete Directe Instructie (EDI).

Marcel Schmeier

Onderwijsgek.nl
Geregistreerd bij CRKBO
KvK 73254002
BTW-ID: NL001400963B48

Wij verzorgen ook lezingen voor besturen, stichtingen en interne academies. Op zoek naar individuele nascholing? Kijk dan op de website van de Onderwijsdesk: individuele nascholing.

Marcel Schmeier is de auteur van Expliciete Directe Instructie (EDI).

Marcel Schmeier

Onderwijsgek.nl
Geregistreerd bij CRKBO
KvK 73254002
BTW-ID: NL001400963B48